Informacja o warunkach zatrudnienia


Informacja o warunkach zatrudnienia - Pracodawca nieustalający regulaminu pracy i jego obowiązek informacyjny (art. 29 § 3 k.p.)Wzór informacji o warunkach zatrudnienia.


         Pracodawca jest obowiązany zapoznać pracownika z treścią regulaminu pracy przed rozpoczęciem przez niego pracy. Pracodawca, u którego istnieje regulamin pracy, nie musi zatem odrębnie przekazywać informacji wskazanych w art. 29 § 3 k.p., ponieważ każdy indywidualny pracownik ma okazję zapoznać się z pisemnym tekstem regulaminu pracy informacje te zawierającym. Jeżeli pracodawca nie wprowadził regulaminu to stosuje się odpowiednio  Art. 29. § 3 - i przekazuje pracownikom Informacje o warunkach zatrudnienia.

Zatem zgodnie z  Art. 29. § 3. Pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o:
1)   obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2)   częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3)   wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4)   obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5)   układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty,
a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy - dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
§ 31. Poinformowanie pracownika o jego warunkach zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 32. Pracodawca informuje pracownika na piśmie o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4, o objęciu pracownika układem zbiorowym pracy, a także o zmianie układu zbiorowego pracy, którym pracownik jest objęty, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od dnia wejścia w życie tych zmian, a w przypadku gdy rozwiązanie umowy o pracę miałoby nastąpić przed upływem tego terminu - nie później niż do dnia rozwiązania umowy.
§ 33. Poinformowanie pracownika o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.




Przykład Informacji o warunkach zatrudnienia :

........................................
(Pieczęć pracodawcy )

INFORMACJA
o warunkach zatrudnienia

........................................
(Imię i nazwisko pracownika)
Zgodnie z art. 29 § 3 Kodeksu Pracy informuję Pana(ią), iż:
1)  obowiązujące Pana(ią) normy czasu pracy wynoszą ....................(8h) godzin dziennie, .................... (40h)godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy w ....................( 1-4 miesięcznym ) okresie rozliczeniowym;
2)  wynagrodzenie za pracę jest wypłacane 1 raz w miesiącu;
3)  przysługuje Panu(i) urlop wypoczynkowy w wymiarze: .................... (20-26 dni - w zależności od stażu pracy );
4)  obowiązujący Pana(ią) okres wypowiedzenia umowy o pracę wynosi: ................... ( w dniach,  tygodniach lub w miesiącach w zależności od umowy o pracę ).;
5)  pora nocna została określona pomiędzy godziną ....................;
6)  wypłata wynagrodzenia następuje w siedzibie firmy do ostatniego dnia miesiąca, bądź przelewem na konto pracownika na jego pisemną prośbę;
7)  sposób potwierdzania przybycia i obecności w pracy: podpis na liście obecności z wyszczególnieniem godzin pracy;
8)  sposób usprawiedliwiania nieobecności w pracy:
a)  o niemożności stawienia się do pracy z przyczyny z góry wiadomej pracownik powinien uprzedzić pracodawcę najpóźniej dzień wcześniej przed nieobecnością;
b)  w razie niestawienia się do pracy, poza przypadkami określonymi w pkt a), pracownik jest obowiązany zawiadomić pracodawcę o przyczynie nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania pierwszego dnia nieobecności w pracy, nie później jednak niż w dniu następnym, osobiście, przez inne osoby lub przez pocztę. Niedotrzymanie tego terminu może być usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi pracownikowi terminowe dopełnienie tego obowiązku.
9)  Za każdą godzinę pracy przepracowaną ponad wymiar czasu pracy ustalony w umowie o prace, oprócz normalnego wynagrodzenia przysługuje Panu(i) dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych zgodnie z Kodeksem Pracy.
Niniejsza informacja stanowi załącznik do umowy o pracę z dnia .................... r.
........................................
........................................
(data i podpis pracownika)
(podpis pracodawcy)

Popularne posty