Informacja o warunkach zatrudnienia
Informacja o warunkach zatrudnienia - Pracodawca nieustalający regulaminu pracy i jego obowiązek informacyjny (art. 29 § 3 k.p.)Wzór informacji o warunkach zatrudnienia.
Pracodawca jest obowiązany zapoznać
pracownika z treścią regulaminu pracy przed rozpoczęciem przez niego
pracy. Pracodawca, u którego istnieje regulamin pracy, nie musi zatem
odrębnie przekazywać informacji wskazanych w art. 29 § 3 k.p.,
ponieważ każdy indywidualny pracownik ma okazję zapoznać się z pisemnym
tekstem regulaminu pracy informacje te zawierającym. Jeżeli pracodawca nie wprowadził regulaminu to stosuje się odpowiednio Art. 29. § 3 - i przekazuje pracownikom Informacje o warunkach zatrudnienia.
1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty,
a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku
ustalenia regulaminu pracy - dodatkowo o porze nocnej, miejscu,
terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie
potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz
usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
§ 31. Poinformowanie
pracownika o jego warunkach zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4,
może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa
pracy.
§ 32. Pracodawca
informuje pracownika na piśmie o zmianie jego warunków zatrudnienia, o
których mowa w § 3 pkt 1-4, o objęciu pracownika układem zbiorowym
pracy, a także o zmianie układu zbiorowego pracy, którym pracownik jest
objęty, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od dnia
wejścia w życie tych zmian, a w przypadku gdy rozwiązanie umowy o pracę
miałoby nastąpić przed upływem tego terminu - nie później niż do dnia
rozwiązania umowy.
§ 33. Poinformowanie
pracownika o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3
pkt 1-4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów
prawa pracy.
Przykład Informacji o warunkach zatrudnienia :
........................................
(Pieczęć pracodawcy )
INFORMACJA
o warunkach zatrudnienia
........................................
(Imię i nazwisko pracownika)
Zgodnie z art. 29 § 3 Kodeksu Pracy informuję Pana(ią), iż:
1) obowiązujące
Pana(ią) normy czasu pracy wynoszą ....................(8h) godzin
dziennie, .................... (40h)godzin tygodniowo w pięciodniowym
tygodniu pracy w ....................( 1-4 miesięcznym ) okresie rozliczeniowym;
2) wynagrodzenie za pracę jest wypłacane 1 raz w miesiącu;
3) przysługuje Panu(i) urlop wypoczynkowy w wymiarze: .................... (20-26 dni - w zależności od stażu pracy );
4) obowiązujący Pana(ią) okres wypowiedzenia umowy o pracę wynosi: ................... ( w dniach, tygodniach lub w miesiącach w zależności od umowy o pracę ).;
5) pora nocna została określona pomiędzy godziną ....................;
6) wypłata
wynagrodzenia następuje w siedzibie firmy do ostatniego dnia miesiąca,
bądź przelewem na konto pracownika na jego pisemną prośbę;
7) sposób potwierdzania przybycia i obecności w pracy: podpis na liście obecności z wyszczególnieniem godzin pracy;
8) sposób usprawiedliwiania nieobecności w pracy:
a) o
niemożności stawienia się do pracy z przyczyny z góry wiadomej
pracownik powinien uprzedzić pracodawcę najpóźniej dzień wcześniej
przed nieobecnością;
b) w
razie niestawienia się do pracy, poza przypadkami określonymi w pkt a),
pracownik jest obowiązany zawiadomić pracodawcę o przyczynie
nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania pierwszego dnia
nieobecności w pracy, nie później jednak niż w dniu następnym,
osobiście, przez inne osoby lub przez pocztę. Niedotrzymanie tego
terminu może być usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami
uniemożliwiającymi pracownikowi terminowe dopełnienie tego obowiązku.
9) Za
każdą godzinę pracy przepracowaną ponad wymiar czasu pracy ustalony w
umowie o prace, oprócz normalnego wynagrodzenia przysługuje Panu(i)
dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych zgodnie z Kodeksem Pracy.
Niniejsza informacja stanowi załącznik do umowy o pracę z dnia .................... r.
........................................
|
........................................
|
(data i podpis pracownika)
|
(podpis pracodawcy)
|